Naprawa orbitroli w wózku widłowym

naprawa wózków widłowych

Orbitrole hydrauliczne nazywane są czasami również zaworami skrętu. Mają one do spełnienia ważną rolę, gdyż odpowiadają za możliwość prawidłowego operowania wózkiem. Niestety, tak jak wszystkie elementy mechaniczne, także i one mogą ulec uszkodzeniom. W takim przypadku konieczna będzie ich naprawa.

Przyczyny usterek orbitroli

Zawory skrętu dość szeroko wykorzystywane są w przemyśle. Spotkać się z nimi możemy zresztą nie tylko w wózkach widłowych, lecz również w innych wolnobieżnych pojazdach ciężkich. Ich podstawowy podział obejmuje natomiast te z przepływem otwartym, lub zamkniętym oraz reakcją od kół, lub też bez niej. Rosnąca popularność orbitroli hydraulicznych i ważne zadania sprawiają, że niezwykle istotne jest zadbanie o ich prawidłowy stan techniczny. W przeciwnym razie narażamy się na wystąpienie awarii wspomagania kierownicy, która może znacznie zagrażać bezpieczeństwu użytkowania. To zadanie z pewnością ułatwi poznanie głównych przyczyn usterek. Z czego mogą więc one wynikać? Cóż tutaj odpowiedzi jest wiele, a przeprowadzenie instalacji w niewłaściwy sposób to tylko jedna z nich. Wielu kłopotów możemy jednak uniknąć prawidłowo użytkując orbitrole, niwelując zjawisko zbyt szybkiego zużywania. Na szczęście ratunkiem w takim przypadku może być przeprowadzenie procesu regeneracji, o której więcej piszemy poniżej.

Jak przebiega regeneracja orbitroli?

Charakter pracy orbitroli sprawia, że powinno się je regularne poddawać regeneracji. Ważne jednak, aby wszelkie wykonywane naprawy przebiegały wedle ściśle opracowanych procedur gwarantujących efektywną regenerację. Należy zatem zawsze sprawdzić jak najdokładniej każdą z części. Sama regeneracja orbitroli rozpocząć powinna się więc od starannej analizy urządzenia oraz jego oczyszczenia. Dopiero później można przystąpić do działań zmierzających w kierunku naprawy zniszczonych lub zużytych komponentów. Podstawą w pracach naprawczych powinno być działanie zgodnie z zasadą mówiącą, że absolutnie nie wolno wymieniać orbitroli, a jedynie można regenerować te znajdujące się już w maszynie. Różnice w zastosowanych suwakach występujące w poszczególnych podzespołach mogą bowiem sprawić, że będą one niedostosowane do pozostałych części. W czasie wykonywania naprawy bardzo istotne jest też prawidłowe podłączenie przewodów. Tylko wtedy będziemy bowiem mieć pewność, że układ skrętu zadziała odpowiednio.

Kiedy regeneracja orbitroli jest koniecznością?

W trakcie użytkowania sprzętu mogą przydarzyć się takie sytuacje, po których regeneracja orbitroli to już nie tylko zalecane, ale wręcz konieczne działanie. Dzieje się tak w przypadku, chociażby wystąpienia wycieku na wałku napędowym, po którym jest to jedyna możliwa droga usunięcia usterki. Występujące wewnątrz przecieki na suwakach mogą powodować również „pływanie” pojazdu po nawierzchni i regeneracja zaworów skrętu jest jedyną opcją, na przywrócenie sprawności układu skrętnego. Pamiętajmy oczywiście zawsze o tym, że wszelkie prace naprawcze należy wykonywać wyłącznie u renomowanych specjalistów.