Jak negocjować ceny z dealerem samochodów?

dealer samochodow

Rynek motoryzacyjny w naszym kraju stale się powiększa. Polacy kupują coraz więcej nowych oraz używanych samochodów, a te są w coraz lepszym stanie technicznym. Również możliwości, jakie stwarzają banki i instytucje bankowe, skłaniają do nowych inwestycji. Leasing, kredyt, pożyczka oraz coraz bardziej popularny wynajem długoterminowy, charakteryzują się szybką procedurą, która nie wymaga dużej liczby formalności. Zarówno zwolennicy fabrycznie nowych aut, jak i osoby wybierające pojazdy używane, decydując się na nabycie nowego środka transportu, powinni odwiedzić najbliższego dealera Hondy.

Negocjacje ceny nowego samochodu.

Udając się do salonu w celu wyboru samochodu Hondy, najważniejszą kwestią jest decyzja o konkretnym modelu. Powinien być dostosowany do przeznaczenia, stylu życia, liczby osób w rodzinie oraz zasobności portfela. Niejednokrotnie, ta ostatnia kwestia jest kluczowa, dlatego ważne jest, aby pamiętać, iż ceny katalogowe są jedynie wyjściowymi. Wiele osób nie wyobraża sobie zakupów choćby bez próby uzyskania rabatu czy atrakcyjnego bonusu. Wpływ na  przebieg negocjacji będzie miała długość współpracy z konkretnym dealerem Hondy, sposób finansowania zakupu pojazdu, a także wybór opcji serwisowej i ubezpieczenia. Bez wątpienia, stali klienci mogą liczyć na większy rabat. Sprzedawcy zależy na utrzymaniu pozytywnych i trwałych relacji z klientem, dlatego będzie on bardziej skory do negocjacji. Dużo mniejszym ryzykiem obciążone są transakcje gotówkowe, dlatego jeśli w sprzedaży nie bierze udział podmiot trzeci (finansujący), może być to dobry argument w trakcie pertraktacji. Decyzja o salonowym ubezpieczeniu czy też bogatszej opcji serwisowej, również wpłynie na ostateczną cenę nowego samochodu Hondy. Dealer, co prawda zarobi mniej na aucie, ale jego zyski będą płynąć z towarzystwa ubezpieczeniowego.

Podczas rozmowy na temat rabatu i negocjowania ostatecznej ceny samochodu dobrym wyjściem może być zaproponowanie, iż zostanie ona, co prawda, bez zmian, jednak będzie zawierała dodatkowe wyposażenie, na przykład lepszej jakości dywaniki, wkład do bagażnika czy relingi dachowe. Dla dealera nie są to duże koszty, natomiast nabywca może zaoszczędzić nawet kilkaset złotych.

Zakup samochodu demo

Samochody demo to w większości te pojazdy, które służyły jako auta pokazowe dla klientów zainteresowanych zakupem konkretnego modelu. Częstokroć, wskazania ich licznika przebiegu są większe niż nowych pojazdów, a wyposażenie uboższe niż pojazdu indywidualnie skonfigurowanego. Jeśli nie zależy nam na tym, aby auto było prosto z fabryki i jesteśmy skłonni do ustępstw w zakresie nowinek technologicznych, wybór takiego samochodu może być bardzo rozsądnym rozwiązaniem. Jest to także trafny argument do negocjacji ceny z dealerem Hondy. Wartość samochodu demo, co prawda, nie odbiega znacznie od fabrycznie nowego, jednak sam fakt, iż nabywca nie będzie już jego pierwszym właścicielem, daje pole do negocjacji.

Zakup starszego rocznika

Zwłaszcza końcem roku, salony Hondy starają się sprzedać samochody, które znajdują się w ich magazynach. Po nowym roku, te same pojazdy będą już autami rocznymi, a ich spadek wartości będzie dużo większy niż rabat, którego mogą udzielić. Okoliczności te są również wspierane licznymi kampaniami reklamowymi, jakie dealerzy Hondy organizują. Bez wątpienia, zakup samochodu, który za kilka dni lub tygodni, będzie formalnie już rocznym pojazdem wpływa na możliwość negocjacji i obniżenie jego ceny.