Podaruj relaks swoim klientom dzięki marketingowi zapachowemu

zapachy

Marketing zapachowy, zwany inaczej aromamarketingiem to doskonała alternatywa w sytuacji, kiedy nie dbamy tylko i wyłącznie o wewnętrzny wystrój naszego lokalu usługowego, ale przede wszystkim  o klimat, który w nim panuje. Jest to sposób, który pozwala na to, że oferowane przez nas usługi zapadną w pamięci potencjalnym klientom sprawiając, że zechcą oni wracać do nas wielokrotnie.

Czym jest marketing zapachowy?

Marketing zapachowy, zwany inaczej marketingiem sensorycznym lub aromamarketingiem to rodzaj biznesu, polegającego na rozprzestrzenianiu przyjemnej woni w zasięgu danych lokali usługowych. Jest to jedna z nowszych i ciekawszych alternatyw zapadania w pamięć potencjalnym klientom – przyjemny zapach pozostaje bowiem w pamięci na długo, sprawiając, że zaczynamy mieć stałych klientów. Jak wskazuje wiele badań – aromamarketing to alternatywa, która nie tylko zwiększa sprzedaż dóbr i usług praktycznie dwukrotnie, ale również – sprawia, że oferowane przez nas usługi wydają się znacznie bardziej profesjonalne, a klienci są w stanie zapłacić znacznie więcej za usługi, jakie oferujemy. Prawdą jest również, że przyjemny zapach panujących w pomieszczeniach sprawia, że czekanie nawet w wyjątkowo długich kolejkach jest znacznie przyjemniejsze i mniej uciążliwe, niżeli w pomieszczeniach o neutralnej woni.

Marketing zapachowy, a pracownicy 

Prawdą jest, że marketing zapachowy nie jest jedynie alternatywą, która przypadnie do gustu potencjalnym klientom ale również – pracownikom danego lokalu. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że aromamarketing wpływa doskonale na obniżenie poziomu zmęczenia wśród pracowników, prowadząc do tego, że chętniej i z większym zapałem będziemy przychodzić do pracy. Warto wspomnieć również o tym, że przyjemny zapach unoszący się w powietrzu minimalizuje bóle głowy, które są często efektem ubocznym długotrwałego siedzenia przed komputerowym monitorem – jest to ważne szczególnie w lokalach, których system opiera się na pracy komputerowej, lub papierkowej robocie.

Podaruj odrobinę relaksu swoim klientom

Chcąc, aby nasi klienci byli w pełni zadowoleni z oferowanych przez nas usług warto zadbać nie tylko o wygodne miejsca do spoczynku ale również – przyjemny zapach panujący w pomieszczeniu. Chyba każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, jak ważną kwestią jest to, aby pomieszczenie, w którym mamy spędzić potencjalnie dużo czasu pachniało przyjemnie, świeżo i kojąco. Jak dowodzi szereg różnego rodzaju badań – lokale, w których zastosowano marketing zapachowy sprawiał, że klienci chcieli przebywać w nim jak najdłużej a co za tym idzie – robią znacznie większe zakupy i są w stanie zapłacić znacznie więcej za produkty, które na pozór nie są takie drogocenne. Piękny, unoszący się w powietrzu zapach pozwoli nam nie tylko na zdobycie stałych klientów, którzy polecą nasz lokal swojej rodzinie i znajomym ale również sprawią, że stanie się to ich ulubione miejsce, kojarzące się z oazą spokoju i królestwem pięknego zapachu!

Czy warto zastosować aromamarketing?

Marketing zapachowy jest alternatywą, na którą warto postawić bez względu na specyfiki prowadzonego przez nas lokalu – świetnie sprawdzi się zarówno w niewielkim sklepie kosmetycznym, jak i salonie obuwniczym czy w salonie telefonicznym. Warto stawiać na zapachy świeże, a jednocześnie dość neutralnie – nie każdy bowiem gustuje w jednym rodzaju zapachu – ostrym czy słodkim, a złotym środkiem aromamarketingu jest to, aby zapach był doskonale dopasowany do wszelakich preferencji zapachowych jak najszerszego grona klientów.

Insiracja: Aromaemka.pl – Marketing zapachowy dla sklepów

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*